Протидія булінгу







Презентація подається з метою – ознайомити учнів старших класів з різними видами насильства (булінгу), яке існує у сучасному суспільстві, охарактеризувати різні види булінгу та способи захисту від нього, в тому числі і у шкільному середовищі.

ЗАКОНИ УКРАЇНИ ПРО ОСВІТУ


1. Закон України про освіту




3. Про академічну доброчесність

Стаття 42. Академічна доброчесність

1. Академічна доброчесність - це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
2. Дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками передбачає:
посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;
контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;
об’єктивне оцінювання результатів навчання.
3. Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:
самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);
посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.
4. Порушенням академічної доброчесності вважається:
академічний плагіат - оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;
самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;
фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;
фальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;
списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;
обман - надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;
хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;
необ’єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.
5. За порушення академічної доброчесності педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники закладів освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
відмова у присудженні наукового ступеня чи присвоєнні вченого звання;
позбавлення присудженого наукового (освітньо-творчого) ступеня чи присвоєного вченого звання;
відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;
позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.
6. За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);
повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;
відрахування із закладу освіти (крім осіб, які здобувають загальну середню освіту);
позбавлення академічної стипендії;
позбавлення наданих закладом освіти пільг з оплати навчання.
7. Види академічної відповідальності (у тому числі додаткові та/або деталізовані) учасників освітнього процесу за конкретні порушення академічної доброчесності визначаються спеціальними законами та/або внутрішніми положеннями закладу освіти, що мають бути затверджені (погоджені) основним колегіальним органом управління закладу освіти та погоджені з відповідними органами самоврядування здобувачів освіти в частині їхньої відповідальності.
8. Порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності визначається уповноваженим колегіальним органом управління закладу освіти з урахуванням вимог цього Закону та спеціальних законів.
Кожна особа, стосовно якої порушено питання про порушення нею академічної доброчесності, має такі права:
ознайомлюватися з усіма матеріалами перевірки щодо встановлення факту порушення академічної доброчесності, подавати до них зауваження;
особисто або через представника надавати усні та письмові пояснення або відмовитися від надання будь-яких пояснень, брати участь у дослідженні доказів порушення академічної доброчесності;
знати про дату, час і місце та бути присутньою під час розгляду питання про встановлення факту порушення академічної доброчесності та притягнення її до академічної відповідальності;
оскаржити рішення про притягнення до академічної відповідальності до органу, уповноваженого розглядати апеляції, або до суду.
9. Форми та види академічної відповідальності закладів освіти визначаються спеціальними законами.
10. За дії (бездіяльність), що цим Законом визнані порушенням академічної доброчесності, особа може бути притягнута до інших видів відповідальності з підстав та в порядку, визначених законом.

         План заходів

із запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти

на 2023/2024 навчальний рік

 

№з/п

Назва заходу

 

Термін виконання

Відповідальні

1

Опрацювати нормативно-правові документи щодо профілактики негативних проявів в учнівському середовищі

Серпень, вересень

Адміністрація ліцею, педагогічні працівники

2

Проводити профілактично-просвітлицькі заходи з профілактики булінгу (цькуваню), жорстокої та протиправної поведінки, конфліктів в учнівських та педагогічних колективах

Протягом року

Класні керівники 1-11 класів, практичний психолог

3

Брати участь педагогічним працівникам у семінарах, нарадах щодо протидії булінгу

Постійно

Педагогічні працівники

4

Провести Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу

Вересень

ЗДНВР, практичний психолог, класні керівники, педагог-організатор

5

Проводити системну роботу практичному психологу з педагогами закладу освіти, батьками та учнями на тему «Школа дружня до дитини», нараду при директору «Булінг. Кібербулінг або агресія в Інтернеті. Способи розпізнавання і захист дитини»

Протягом року

Директор, практичний психолог, педагогічний колектив


6

Ознайомити учнів, батьків з нормативними документами щодо організації освітнього процесу в закладі освіти

Вересень

Директор, ЗДНВР, класні керівники 1-11 класів

7

Розміщення та оновлення інформаційних матеріалів щодо профілактики булінгу  на сайті закладу освіти.

Вересень

Практичний психолог

8

Поновлення інформаційних куточків для учнів із переліком організацій, до яких можна звернутися у випадках насилля та правопорушень

До 02.10.2023 року

ЗДНВР, практичний психолог

9

Робота консультативного пункту «Скринька довіри»

Протягом року

ЗДНВР, практичний психолог

10

Тренінгове заняття: «Давайте жити дружно! »

Вересень

Практичний психолог, класні керівники 2-4 класів

11

Імітаційна гра «Ліцейному булінгу скажемо –Ні!»

Вересень

Практичний психолог, класні керівник 5-х класів

Продовження додатка 1

 

12

Опрацювати правила та обов’язки здобувачів освіти, батьків, правила користування мережею Інтернет,  щоб зменшити          ризик булінгу

Вересень, жовтень

класні керівники 1-11 класів

 

13

Тренінгове заняття «Конфлікт. Шляхи подолання конфліктів»

Жовтень

Практичний психолог, класні керівники  9-11 класів

14

Моніторингове вивчення проблемних питань: «Прояви булінгу у ліцейному колективі» 

Жовтень

Практичний психолог, класні керівники  5-8 класів

15

Заходи в рамках акції «16 днів проти насильства»

Листопад-грудень

Практичний психолог, педагог-організатор, класні керівники 1-11 класів

16

Рекомендації для класних керівників щодо профілактики булінгу в класних колективах

Листопад

ЗДНВР, практичний психолог

17

Відеоурок для батьків «Захист дітей в Інтернеті»

Листопад

Практичний психолог, класні керівники

18

Тренінгове заняття «Толерантість, як умова спілкування»

Листопад

Практичний психолог, класні керівники  5-6 класів

19

Заняття з елементами тренінгу «Запобігання насильству серед дітей. Правила безпечної поведінки»

Листопад

Практичний психолог, класні керівники  3-4 класів

20

Година спілкування на тему «Читання з передбаченням» за казко Ірен РОЗДОБУДЬКО «Дикі образи дикобраза»

Листопад

Практичний психолог, класні керівники  1-2 класів

21

Година спілкування на тему «Закон і ми»

Грудень

Практичний психолог, класні керівники  9-11 класів

22

Інтерактивне заняття для персоналу закладу освіти «Протидія булінгу»

Січень

Практичний психолог

23

Година спілкування на тему «Культура спілкування в Інтернеті»

Лютий

Практичний психолог, класні керівники  5-8 класів

24

Година спілкування на тему: «Моя поведінка в конфлікті / небезпечній ситуації»

Березень

Практичний психолог, класні керівники  7-8 класів

25

Визначення мікроклімату у класі (Соціометрія Дж. Морено).

Березень, квітень, листопад

Практичний психолог, класні керівники 4, 9, 10  класів

26

Ранкові зустрічі з метою формування навичок дружніх стосунків  здобувачів освіти

Упродовж року

Класні керівники 1-4 класів

27

Індивідуальні консультації з батьками щодо профілактики булінгу

Протягом року

ЗДНВР, практичний психолог, класні керівники  1-11 класів

28

Засідання центру прав дитини, Ради профілактики за участю практичного психолога на тему «Не допускай насилля над ближнім»

За окремим планом

Педагог-організатор, практичний психолог



Правила поведінки здобувачів освіти у ЗЗСО

1. Загальні правила поведінки здобувачів освіти в закладі:
1.1 Правила поведінки учнів у школі базуються на законах України, постановах Міністерства освіти і науки України та органів місцевого самоврядування, Статуті школи.
1.2 У випадку порушень Правил до учнів можуть бути вжиті такі стягнення:
      - усне зауваження;
      - запис зауваження в щоденник;
      - винесення догани, включно із занесенням догани в особисту справу учня;
      - виклик учня самого або з батьками на педагогічну нараду;
      - відшкодування завданої учнем шкоди його батьками.
1.3 Учень приходить до школи за 10 – 15 хвилин до початку занять, чистий і охайний. При вході у школу дотримується правил ввічливості, знімає в гардероб верхній одяг і прямує до місця проведення уроку.
1.4 Заборонено перебувати у класних приміщеннях у верхньому одязі.
1.5 Забороняється приносити до школи та на її територію з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом зброю, вибухові або вогнебезпечні предмети і речовини; спиртні напої, наркотики, інші одурманюючі речовини та отрути, газові балончики.
1.6 Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.
1.7 Не дозволяється без дозволу педагогів йти зі школи і з її території в урочний час. У разі пропус-ку учбових занять учень повинен пред’явити класному керівнику довідку від лікаря або записку від батьків (або особи, яка їх заміняє) про причину відсутності на заняттях. Пропускати без поваж-них причин забороняється.
1.8 Учень школи приносить необхідні навчальні приладдя, книги, зошити, щоденник. Повинен дбайливо ставитися до підручників та зошитів. Приходить до школи з підготовленими домаш-німи завданнями з предметів згідно з розкладом уроків.
1.9 Учні повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будь-яких заперечень.
1.10 Учень має бути ввічливим у спілкуванні з учителями, працівниками школи, батьками інших учнів, а також з учнями.
1.11 Учень школи проявляє повагу до старших, піклується про молодших. Учні й педагоги звертаються один до одного шанобливо. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші школярі – молодшим, хлопчики – дівчаткам.
1.12 Поза школою учні поводяться скрізь і всюди так, щоб не осоромити свою честь та гідність, не заплямувати добре ім’я школи.
1.13 Учні повинні дбайливо ставитися до шкільного майна і речей, що належать вчителям та іншим учням. Забороняється брати без дозволу чужі речі. Учні бережуть майно школи, надають посильну допомогу в його ремонті а у разі пошкодження батьки учня зобов’язані відшкодувати збитки.
1.14 Фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими формами поведінки. 
2. Поведінка на заняттях
2.1 До початку уроку учень повинен прибути до кабінету до першого дзвінка; після першого дзвінка з дозволу вчителя увійти до класу і підготуватися до уроку.
2.2 Заборонено запізнюватися на уроки без поважних причин.
2.3 У разі спізнення на урок постукати у двері кабінету, зайти, привітатися з вчителем, вибачитися за спізнення і попросити дозволу сісти на місце.
2.4 Забороняється виходити з класу без дозволу вчителя.
2.5 Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен підняти руку і попросити дозвіл у вчителя.
2.6 Заборонено перебувати у класних приміщеннях у верхньому одязі.
2.7 При вході педагога в клас учні встають на знак вітання, сідають після того, як учитель відповість на вітання і дозволить сісти. Так само учні вітають будь-якого дорослого, що увійшов до класу під час занять.
2.8 Протягом уроку:
     - не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших сторонніми розмовами, іграми та іншими, що не стосуються уроку, справами;
       - не можна підводитися без дозволу учителя;
       - не можна вживати їжу та напої, жувати жуйку; 
       - забороняється користуватися мобільними телефонами.
2.9 Урочний час повинен використовуватися учнями тільки для навчальних цілей. За пер-шою вимогою вчителя (класного керівника) необхідно пред’являти щоденник. Будь-які записи в щоденниках учнями повинні виконуватися охайно. Після кожного навчального тижня батьки учня ставлять свій підпис у щоденнику.
2.10 Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків так і після їх закінчення.
2.11 Якщо учень хоче поставити запитання вчителю або відповісти на запитання вчителя, він піднімає руку.
2.12 Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.
2.13 Учень має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних суперечливих і неоднозначних питань.
2.14 Дзвінок про закінчення уроку дається для вчителя. Тільки коли вчитель оголосить про закінчення заняття, учень має право покинути клас.
2.15 При виході вчителя або іншого дорослого з класу учні встають.
3. Поведінка до початку, на перервах і після закінчення занять
Час перерви - особистий час кожного учня. Він може його проводити по своєму розумінню, проте, не повинен заважати іншим.
3.1 Під час перерви учні зобов’язані:
       - навести чистоту та порядок на своєму робочому місці;
       - вийти з класу;
       - рухаючись коридорами, сходами, триматися правої сторони;
       - підкорятися вимогам працівників школи, черговим учням;
       - допомагати підготовляти клас на прохання вчителя до наступного уроку.
3.2 Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по школі, окрім тих місць, де їм забороне-но знаходитися в цілях безпеки
3.3 Під час перерв учням забороняється:
       - бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях, кататися на перилах, поблизу вікон і в інших місцях, не пристосованих для ігор;
       - штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу для вирішення будь-якої проблеми, грати у м’яча у приміщеннях не пристосованих для цього;
       - сваритися між собою та зі сторонніми людьми, з’ясовувати стосунки за допомогою сили, битися;
       - вживати непристойні вирази і жести на адресу будь-яких осіб, шуміти, заважати відпочива ти іншим;
       - палити в будівлі і на території школи.
3.4 Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях чи виглядати у        відкриті вікна.
3.5 Після закінчення занять учень повинен:
       - одержати одяг з гардеробу, акуратно одягнутися і покинути школу, дотримуючись правил ввічливості. 
3.6 Черговий по класу:
       - знаходиться в класі під час перерви;
       - забезпечує порядок у класі, провітрює приміщення;
       - допомагає вчителю підготувати клас до наступного уроку;
       - стежить і підтримує відповідні санітарні умови.
3.7 Забороняється перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі.
3.8 На перервах школярі можуть звернутися до свого класного керівника, чергового учителя, дирекції школи за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.
4. Кінцеві положення
4.1 Учні не мають права пропускати заняття без поважних причин.
4.2 Учні не мають права під час знаходження на території школи та проведенні шкільних заходів скоювати дії, небезпечні для власного життя і здоров’я та оточуючих.
4.3 Учні не мають права знаходитися в приміщенні школи після закінчення учбових занять або неурочних заходів без дозволу працівників школи.




Немає коментарів:

Дописати коментар

АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ

    З 04.12.23 по 08.12.23 у нашому навчальному закладі був проведений тиждень "Академічної доброчесності". Дітям було проведено у...